در یک شیوه آموزشی کارامد که دکتر زهرا موسوی نژاد استاد درس کارآفرینی گروه بیوتکنولوژی از آن استفاده کردند، از خانم ملیکا ابراهیمی (https://b2n.ir/g80081)، مخترع جوان دانش آموخته گروه علوم گیاهی دانشگاه الزهرا (س) دعوت به عمل آمد. حضور ایشان کلاس درس را از یک کلاس تئوری ساده به یک نشست کارآفرینانه ارتقا داد و ازآنجاکه این برنامه با همکاری مرکز نوآوری و شکوفایی به صورت رایگان و آزاد برگزار شد، حضار دیگری همچون دانشجویان، دانشآموختگان و افراد دیگری نیز در آن شرکت کردند. روز 25 اردیبهشت 1403، ملیکا ابراهیمی مخترع جوان، پرتلاش و پرشور، دلسوزانه تجربیات و اطلاعات خود را با شرکتکنندگان مشتاقی که از مقاطع مختلف در این نشست شرکت داشتند، به اشتراک گذاشت. سرکار خانم ابراهیمی در این نشست گفتگو محور، ضمن پاسخ به سوالات افراد حاضر، نکاتی درمورد دلایل عدم موفقیت در ثبت اختراع و کارآفرینی، چالشهای پیشرو و چگونگی برنامهریزی صحیح را به سوی فعالیت های کارآفرینانه و خلاق بیان کردند. خودشناسی نکته مهمی بود که خانم ابراهیمی بر آن تاکید داشتند. برای طی مسیر موفقیت گام اول شناخت نقاط ضعف و قوت و گام بعدی برنامهریزی برای ادامه مسیر و حل چالشهاست. همچنین بر ویژگی هایی چون تکیه بر تواناییها و خودباوری با حضور این پژوهشگر جوان برای مخاطبین مکررا تاکید شد.
این نشست که حاصل همکاری حساب شده و هدفمند دو بخش متفاوت دانشگاه (کلاس درس دانشکده علوم زیستی از یک سو و مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرااز سوی دیگر) بود نشان داد که چگونه هماهنگی های درون سازمانی میتوانند امکان استفاده از ظرفیتهای بخش های جداگانه دانشگاه را در جهت هم افزایی و رسیدن به اهداف کلان و خرد برنامه عملیاتی بیشتر کند. این فرایند میتواند به عنوان الگویی کارامد برای افزایش اثربخشی فعالیتهای کلاس درس تئوری و همچنین مرکز نوآوری و شکوفایی مورد توجه قرار گیرد. همچنین دعوت از دانش آموختگان موفق و فعال دانشگاه، خودباوری و انگیزه دانشجویان را با مشاهده الگوهایی از جنس خودشان افزایش می دهد.