الگوی نمرات دانشجویان دانشگاه الزهرا |
|
وبینار این هفته مورخ 3 مرداد 1400 از سلسله نشستهای یکشنبههای معاونت آموزشی به موضوع "الگوی نمرات دانشجویان دانشگاه الزهرا" پرداخت. مجریان این نشست که در دوران تعطیلات تابستانی دانشگاه برگزار شد، عبارت بودند از:
آقای دکتر محمدعلی صنیعی منفرد، دانشیار گروه صنایع دانشکده فنی و مهندسی
آقای دکتر امیرعلی مسعودی، مدیر برنامهریزی و توسعه آموزشی دانشگاه
خانم دکتر فریبا عدلی، معاون مدیر برنامهریزی و توسعه آموزشی دانشگاه
آقای جمالالدین حسینی، رئیس گروه برنامهریزی و توسعه آموزشی
از اهم مطالب مطرحشده در این نشست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مفهوم و چگونگی سنجش و ارزشیابی آموزشی
تقسیمبندی روش های سنجش
آیا نمره ابزاری برای یادگیری است یا ابزار برای ابراز قدرت؟
تاریخچه نمره گذاری
ارائه بازخورد به جای نمره
چالش های ارزشیابی یادگیری
تبدیل نمره گذاری به یادگیری
تغییر روش ارزشیابی، تدوین قوانین جدید و نقش های جدید
هدف از ارزشیابی آموزشی
انواع روش های ارزشیابی
ارائه نتایج فاز دوم تحقیق ساختار (الگوی نمره دهی) اساتید دانشگاه الزهرا
علت شکایت/عدم رضایت برخی از اساتید دانشگاه الزهرا از نظام ارزشیابی فعلی دانشجویی
انواع الگوهای نمره دهی
و...
یکی از بحثهای اصلی امشب حول محور سیستم ارزشیابی و سازوکار آن در جریان بود. پس از ارائه توضیحات لازم در خصوص فعالیتها و پروژههای انجام شده و در حال انجام در مدیریت برنامهریزی و توسعه آموزشی دانشگاه، دکتر مسعودی تاکید کردند که پذیرای پیشنهادات و الگوهای علمی و کاربردی برای ایجاد یک سیستم ارزشیابی کاراتر هستند.
با توجه به اینکه موضوع گفتگوی امشب به نحوی با تمام اساتید دانشگاه الزهرا در ارتباط بود، شرکتکنندگان از زمانی که به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد، به گرمی استقبال کردند و این نشست با رد و بدل شدن سوالات و پاسخهای آنها به پایان رسید.
|